söndag 22 november 2009

Mat i Tyskland




                                                  Jag saknarDjungelvral och Potatisbullar!
Ja Jag tänkte berätta att idag har jag inte gjort sa mycket var ute och gick med Mel och tittade lite pa fotboll, men jag glömde att ta med kamran blev lite spontat att vi tittade pa fotboll.

Men tänkte först och främst berätta att det e ju ganska spännade äta tysk mat allt finns ju sverige men pa kanske lite anurlunda sätt. Som kanske manga hört sa äter vissa människor pockorn med socker pa istället för salt det säljer dom pa biograferna här. =P dom säljer även dricka som är mixad med coca cola och fanta tillsammans. Sedan idag at vi pannkakor, vi at dom som jag brukar göra med hallon sylt ( sylten är köpt pa ikea för finns ej här. ) medans dom äter med Nuttella eller marmelad eller vanilj kräm och som idag at vi ost och becon pa pannkakan. Blev förvand när  faktiskt tyckte det va gott. Jag brukar nämligen inte äta det sa. Ja det är nämligen vi äter, Men idag ville jag ha sa gärna potatisbullar och djungelvarl!! jaja far bli det till julmat istället! :p haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar