tisdag 22 juni 2010

DET BRINNER PÅ IKEA!

Ja vi var lediga idag o vi bestämde att åka till Ikea, för liten shoping tur o få lite svensk mat! =P hihi Vi va där vid öppningen o allt. Blir ju så när barn e med då börjar man dagarna väldigt tidigt! Så vi gick lungt runt där med Matihas och Jannis o jag tittade.

Men helt plötsligt när vi ändå hunnit komma en bra bit vi är på nedervåningen och plockar på oss. Då börjar tala i högtalarna först förstår jag inget, men så ser jag Mathias bli jätte alvarlig i ansiktet o jag frågar var det e och han förklarar snabbt dom säger åt att ta oss ut, genom exit utgången för dom säger finns ett teknisk fel på Ikea. Alla vet vart  finns det tekniskt fel som skulle göra att alla på hela ikea måste ta sig ut? Vi lämnar sakerna börjar gå mot utgången med alla andra, nervöst o undrar vad som händer.

Då får vi gå i en trappa aldrig gått i ikea förut där fult med fläktar som gjorde man inte hörde något och folk blir nervösa. Till slut så kommer vi ut och vi får stå i ett folk hav med folk stånde utanför Ikea. Vi förstår ju att någon stans brinner! Vi får stå vänta för man får inte änns gå till parkeringen, för pakeringen ligger under Ikea. Till slut medelar dom att det är en övning!?? Ja så va ingen brand. Så allt slutade ju gott. Måste säga att personal och allt som behöver funka när brinner fungerade perfekt. Så nu vet jag att man går säkert om det brinner på Ikea! =D Jag älskar Ikea mer nu än innan, när vet hur säkert det är också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar