tisdag 2 mars 2010

HEM LÄNGTAN


Ja jag har hem längtan tänkte säga till er alla som bor hemma i Svealand att ni har det riktigt bra där =D
saker jag saknar från sverige:

-Salt lakris, Maraboo apelcin krokant
-Dip, med grönsaker o chips!!!
-Beanesås med biff.
-Frysna blå bär med hallon
-Pasta med ketchup o gillkryda
-Tacos
-FARMORS och PAPPAS spagetti o köttfärsås.
-MAMMAS kanellbullar
-MORMOR köttbullar
-LAX!!
-ANDREAS laxsoppa med potatis soppa.
-JEANETTE past med becon o grädde ;)
-JONATAN o min lövbiff gryta!¨
ROBERT o min salad.

-Diskutera med min familj o vänner.
-Vara självständig o ta mer ansvar och känna sig mer vuxen.
-Att ha mera pengar på kontot.
-Bara kunna ta tåget o träffa sina kompisar
-Att bara kunna titta på kläder när går hem från jobbet.
-Få inspration från vad andra personer klär sig i, genom att bara ta tåget.
-SVENSK TV, jävla kanal plus som inte till åter inte Amrikansk tve på tyskt nät...!!!

Det kommer säkert läggas till flera på denna lista!

Men jag har världens bästa pojkvän så vad ska man gör när han bor flera mil från sverige?! hihi


2 kommentarer:

  1. hehe, klart du har hemlängtan! Den går över, och kommer igen... Tänk på att allt är lika tråkigt och vanligt och irriterande här i Svedala, när du har varit hemma ett tag. Och sen när du är hemma igen så kommer du längta efter saker, mat och folket i Tyskland. Jag brukade ta bilen och spela Marie Fredriksson och Gyllene Tider på högsta volym och bara köra runt när jag hade hemlängtan :)

    kram Andrea

    SvaraRadera
  2. Man kan alltid gå in på nätet och kolla på svensk TV, svt play, tv4 PLAY OSV.Inget att längta efter, du kan kolla på rapport för hela året, bla, tror du känner dig uppdaterad efter ett avsnitt. Vi lääängtar efter våren, fortfarande 1 m snö i stockholm!

    Kram
    /Pappa

    SvaraRadera