söndag 14 mars 2010

I FRANKRIKE EN LÖRDAG!


Ja jag har ju en underbar kile som tar med mig på mäst roligaste sakerna. =P I Fredags så städade jag han lägenhet o då fick jag en middag på resturang. Det tycker jag att det helt klart värt! hihi  Sedan dagen efter åkte vi till Frankrike. =P det var sjukt kul att öven en dag spendera en dag Frankrike. Väldigt romantiskt måste säga också även om det inte var stårande solsken men var fortfarande mysigt o romantiskt. Ni som inte vet så Jobbar Yorck inte så långt ifrån gränsen till Frankrike, där vi bor just nu =D Tog oss ungefär en timme åka till gränsen. Staden är för detta tysk stad sen innan andra världs kriget men Frankrike fick staden när tyskarna förlorade kriget.

Titta vad vi hittade på gatan en gammal franks bil... skulle den passa oss tycker ni? =P

Vi såg mycket roligt balandat jättte stor kyrka har aldrig sätt så stor kyrka innan i alla fall =P vi åt lunch o gick runt hela staden o kollade i affärer roliga hus o så vidare. =D Sedan bestämmde vi oss att ta bilen o köra runt lite i Frankrike och hittade bensinmack med väldigt billigt pris om man jämför med tyskland så. självklart tankde vi bilen =P hihi och körde mer runt till en liten stad o hittade mysigt cafe där vi tog en varm chockolad. Sdan har jag för första gången hittat ett tyskt hus med dom typiska svenska stilen  rött hus med vita knutar. TACK Yorck för en underbar dag med underbar sällskap! =D

2 kommentarer:

  1. Mysig liten stad :)

    SvaraRadera
  2. ser skoj ut :D mycket fina hus :) vad heter staden? kramar / syrran

    SvaraRadera