torsdag 22 april 2010

Huvudvärk


Vad gör man när ungen som tar hand om inte kommer hem från skolan?  Det va just det som hände idag. Jag skulle börja med lunchen o märker att klockan börjar gå. Normalt tar ca 5.10 minuter att gå från skolan till huset. Så när gått en halvtimme börjar man bli orolig. Äldsta pojken som tar han om han är åtta o går i skolan det är inga problem låta honom gå till kompisar eller vara ute cykla själv eller så. Men han vet också mycket väl om att man kommer alltid hem säger det innan. Så när klockan var en timme började bli riktigt orolig ringa till föräldrarna. Men ingen av dom svarar. Så bestämmer mig för gå till skolan kolla fortfarnde kvar där. Men nej det är han inte. väntar stund till försöker ringa föräldrarna yttligare än gång till.

Jag bestämmer då att gå till skolan igen och sedan till han bästa kompis för o kolla om han gått dit. har ej numret visste bara vilket husan bode i. så går dit frågar så självklart e han där....

suck då kunde jag andas ut. hade då gått en halv timme innan jag hittat honom. Och nu så har värsta huvudvärken för att vart så spänd i hela kroppen o värmen o allt så. ne nu behövs en vila o mörker så huvudet slutar verkar. Det e otroligt hur orolig man blir när man vet det e sitt egna ansvar det ligger på måste hitta ungen.  det slutade gått o det e jag glad för. Nu vet han även om han inte gör så igen.

1 kommentar:

  1. Jag känner igen det där! Fortsätter även fast de fyllt 17år. Men känslan och rädslan är densamma!//Pappa

    SvaraRadera