måndag 31 maj 2010

SEMSTER HUSET I UNGERN

Detta var vårt underbara vackra hus vi bode i under tiden i vår semster den ligger närheten av Heviz. Dett är ungefär 2 timmar söderut från Budapest. Jätte mysigt här e några bilder =D Vi hade en vindruvor träddgård utan för stort hus med 3 stora sovrum och kök vardagsrum o toa o kök. Det e inget vi hyrde utan det är Yorck föräldrars sommar hus.

MAT HISTORIA=
Vi hade mysiga middag inomhus o utomhus, första dagarna hade vi regn men det blev bättre senare. Det finns en liten rolig historia bakom en av mat rätterna vi gjorde. Nämligen så att jag gjorde min första flygande jacob och eftersom vi inte e samma land som sverige så hittade chili sås, men vi hittade något annat som yorck tyckte vi skulle ta. Yorck älskar stark mat så, ja litade honom. så blandade jag ihop en sås med lite grädde jag så jag tog ganska mycket jag trodde inte va så starkt... men yorck fick se mig häla ner halv burken fick nästan panik. o så smakde på det, det va sjukt starkt =P ja det gick o äta men vi satt där o svettades när vi åt kan jag lova =p haha så kan gå när man gör det för första gången. =D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar